Köpvillkor


1. Köp
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om din beställning. Vänligen kontrollera att allt blivit rätt. Skulle du upptäcka något fel i densamma så hör av dig så snart du kan, så vi hinner korrigera eventuella fel.

2. Priser
Priserna är angivna i svenska kronor. Alla priser är inklusive moms. 

3. Betalning
Vi tar emot säker betalning via Payson (besök www.payson.se för mer information), de erbjuder faktura, delbetalning samt VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea) med mera.

4. Frakt
Vi paketerar alla teer i en kartong. Detta för att minimera att teerna mm krossas i post hanteringen. För frakt pris se summa i kassa. Vid större vikt leverans som inte visas i kassan, kuntakta: kundtjanst@te-klubben.se. Pris tillägg för frakt utanför Sverige. För frakt till Norge gå till kassa och välj frakt till Norge. Fråga kundtjänst om frakt pris och om leverans är möjlig vid beställning till annat land än Sverige, Norge. Skriv in både adress och land vid förfrågan om frakt pris utan för Sverige, Norge. 

5. Leveranser
Vi skickar de flesta av våra paket med Postnords varubrev eller annat ombud. Dessa kan, om storleken stämmer, delas ut direkt till din brevlåda. Om försändelsens storlek överstiger ett vanligt brevlådemått så får du en SMS-avisering om att paketet finns att hämta på närmsta utlämningsställe om du angett telefonnummer till den adress du vill leverera till. 
Varor som vi har hemma skickar vi normalt följande 3-4 dagar om du beställer/betalar före kl 09:00. I samband med större helger eller under semesterperioden kan leveranstiden bli längre. Vi reserverar oss för att en vara kan ta slut.

6. Avbeställning
Kunden har rätt att avbeställa order tills den effektuerats. En order som effektuerats är bindande.

7. Reklamation
Har du mottagit annan vara än den du beställt utgår reklamationsrätt. Kontakta oss direkt så kommer vi att informera dig om hur reklamationen går till. Kontakta oss huruvida en vara inte motsvarar dina förväntningar så gör vi en bedömning av det enskilda fallet. Vid tvist hänvisar vi till ARN (Allmänna Reklamationsnämnden) och vi följer alltid deras rekommendationer.

8. Ångerrätt
Vid försäljning över Internet till privatpersoner gäller distans- och hemförsäljningslagen. Notera dock att denna ej omfattar livsmedel. Se information på Konsumentverket.

9. Personuppgifter
Behandlas enligt GDPR., dataskyddsreglerna inom EU. Lagen ska hindra att den personliga integriteten kränks och reglerar hur personuppgifter får hanteras. De personuppgifter som lämnas vid beställning hos oss behandlas konfidentiellt och lämnas aldrig ut till tredje part utan kundens medgivande. Du har alltid rätt att ta del av dina registrerade uppgifter, vid kontakt kan uppgifter raderas.

10. Konsumenträtt
Som privatperson är du som konsument skyddad av Konsumentköplagen samt Distansavtalslagen. På konsumentverkets hemsida kan du läsa om lagarna i sin helhet. Företag innefattas av Köplagen, denna lag är dispositiv, vilket innebär att lagen gäller där inte annat avtalats.